četrtek, 20. februar 2014

Problem zelo pohvaljenih knjig in filmov

(Spet imam problem z začetkom, zato spet začenjam nekje na sredi miselnega toka.)

Osebno mi je bolj všeč, če tako knjigo/film preberem/pogledam, še preden se začne "evforija". Ker ko se ta enkrat začne, se tvoja pričakovanja glede določene knjige/filma avtomatično precej povišajo. In hitro se lahko zgodi, da si na koncu razočaran. Če nisi in se strinjaš z vsemi pohvalami, super, če pa si razočaran in se z njimi ne strinjaš, pa ne tako zelo. Pa tu ne mislim nujno, da ti knjiga/film ni všeč. Mislim na to, da pričakovanja samo niso izpolnjena. Pričakuješ knjigo/film, ki bi na lestvici od ena do deset dosegel/a enajst točk, ti pa bi ji/mu jih pripisal "samo" devet. In če ne bi slišal/prebral vseh teh pohval, bi se ti zdel/a fenomenalna. Če pa pristaneš pri tistih "samo" devetih točkah od enajstih, ti pa kljub temu da je bil/a knjiga/film dober/a, ostane malo grenak priokus. Ker bereš/gledaš z vsem tistim pričakovanjem, čakaš, kdaj se ti bo razkrila vsa veličina knjige/filma, po prebranih zadnjih besedah/pogledanih zadnjih prizorih pa nemo obsediš, ko ugotoviš, da se je vsa ta veličina zate nekje izgubila. In se počutiš celo nekoliko oropanega ...

V bližnji preteklosti imam dve zelo različni izkušnji z dvema tako zelo pohvaljenima knjigama. Prva je Stoletnik, ki je zlezel skozi okno in izginil. O njej, preden sem jo prebrala, nisem slišala/prebrala niti ene kritike, same pohvale. In ko sem jo prebrala, sem se lahko tistim pohvalam samo pridružila, ker je za moje pojme res dosegla tisto enajstico. Ker se mi je zdela enostavno fenomenalna.

Druga pa je s seznama želenih knjig na knjižni policiKrive so zvezde. Ne me narobe razumeti. Knjiga mi je bila všeč, celo zelo všeč, ampak vseeno se nekako ne morem znebiti občutka, da sem pričakovala več. Zelo všeč mi je mnogo knjig, ampak ne bi pa za vse te knjige rekla, da so uau. Zelo redke od tega so mi uau. In Krive so zvezde mi ni uau. Je zelo dobra, ni pa uau. In mogoče sem kar malo "jezna", da sem prebrala in slišala toliko pohval, ker imam občutek, da ravno zaradi vsega tega nisem v knjigi uživala tako, kot bi si želela. 

Ja, z zelo pohvaljenimi knjigami/filmi zna biti hudič. Ker se zna zgoditi, da ti vse te pohvale nekoliko pokvarijo doživetje ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar