petek, 28. februar 2014

"Knjige so ogledala: v njih vidiš le tisto, kar že nosiš v sebi."

Danes začenjam tam, kjer sem končala včeraj, oziroma tam, kjer sem hotela začeti že včeraj, pa sem potem ugotovila, da ne morem. 

Te dni ponovno prebiram Senco vetra (uganili ste, naslovni citat je iz nje), držim se tistega, kar sem napisala pred kratkim. Med branjem se mi počasi ponovno razkriva zgodba in v spominu skrite malenkosti postopno plavajo na površje. Preden sem ponovno začela brati, sem se spominjala samo nekaterih glavnih delov zgodbe, saj je od prejšnjega branja minilo že precej časa - toliko, da je bila kupljena (in tudi brana, saj sem jo prebrala takoj po nakupu) še v tolarjih, v vseh teh letih pa stvari uidejo iz spomina. Če je knjiga dobra, pa seveda ostane vsaj nek splošen vtis in Senca vetra je v moji glavi zapisana kot ena najboljših knjig, ki sem jih kadar koli prebrala (in to se mi zdaj ponovno potrjuje). In je ena tistih, pri katerih prebereš že 300 strani, pa si še vedno šele na polovici in te to niti najmanj ne moti, saj je tako dobra, da bi prebral tudi 1000 strani, če bi bilo treba.

Je pa tudi ena tistih knjig, pri katerih je kuli pri branju zelo dobrodošel. Pa smo pri nadaljevanju včerajšnjega zapisa. V enem od komentarjev je ash zapisala, da se pri knjigah "rado zgodi, da vsakič ko bereš, odkriješ nekaj novega ali pa se ti zdi pomemben drug del". In ravno o tem sem hotela pisati danes. Ker sem ravno zadnjič, ko sem spet podčrtala en stavek, razmišljala o tem, kako zanimivo je opazovati, kaj pri branju opazim po vseh teh letih. Kateri stavki se mi zdijo še posebej dobro oblikovani, besede v njih pa perfektno izbrane. Kateri novi stavki prisilijo mojo roko, da vzame kuli in podčrta besede. In tudi če danes, ob ponovnem branju, nekaterih že podčrtanih stavkov ne bi nujno spet podčrtala, mi ni žal, da sem jih. Ker to kaže na nek drugačen, nov pogled na njih. Zanimivo mi je opazovati, kaj se mi je usedlo v srce takrat in kaj se mi usede danes.

In verjamem, da mi bo čez nekaj let, ko bom knjigo ponovno vzela v roke, padel v oči še kakšen drug stavek. In ga bom z veseljem podčrtala. Enako z veseljem pa bom prebirala tudi že predhodno podčrtane stavke. In opazovala, kako se moje doživljanje spreminja. 

Ker v knjigah vedno najdeš nekaj novega - ne glede na to, kolikokrat si jih že prebral. Tudi zato jih imam tako zelo rada.

Ni komentarjev:

Objavite komentar