ponedeljek, 28. julij 2014

Do odličnjakov nekaterim še malo manjka

Bilo je pred približno dvema letoma, ko sem se vsakodnevno vozila mimo jumbo plakata, na katerem je ob fotografiji Matjaža Javšnika na veliko pisalo Ne vrži puške v sladkorni trs. Seveda mi moja slovenistična duša ni dala, da zadeve ne bi komentirala, in tako se je znašla tudi na tem blogu. Kasneje se je izkazalo, da očitno nisem bila edina, ki se je obregnila ob tisti vrži. Med drugim sem zasledila tudi zelo neposrečeno razlago, zakaj so se odločili za neustrezno rabo velelnika. Ker je celotna razlaga nekoliko dolga, sem iz nje izrezala samo "najzanimivejše" dele, če želite prebrati celo, kliknite sem in poiščite komentar osebe dita (tudi spodnja fotografija je vzeta s te strani).
Geslo je namreč v navednicah, kar pomeni, da smo ga pustili v prav taki obliki, kot je prišel iz ust našega odličnega in nadvse kreativnega sodelavca Matjaža Javšnika, ko smo skupaj iskali iskrivo, jedrnato in, priznam, tudi provokativno sporočilo kampanje. Pravico do originalnosti dajejo navednice, s katerimi opremljamo citate. Geslo naj bi se dotaknilo čim širših množic in tu nima »vrzi« kaj iskati. Pojdite na plažo in poslušajte, kako sočno se sliši«: Daj, vrži mi brisačo!«
Glede na to, da je organizator kampanje pogodbeno zavezan oglase pred objavo posredovati v predogled partnerjem in to smo tudi storili, lahko komurkoli kadarkoli dokažemo, da je bil »vrži« stvar naše presoje in odločitve, saj so kar iz dveh farmacevtskih družb, ki podpirata kampanjo predlagali lektorsko varianto »vrzi«.
Pred objavo smo se posvetovali, pa ne z lektorji, temveč z mojstri besede, kar ni nujno eno in isto in brez omahovanja je bilo rečeno:« vrži!«.
Oprostite, ampak mene ta razlaga nikakor ne prepriča. Pa prezrimo, da je tudi malo kontradiktorna. A zakaj se dve leti kasneje spet spominjam te kampanje? Ker so letos spet usekali mimo. Tokrat še bolj.

Preden nadaljujem, želim jasno povedati, da seveda podpiram, da je zavod Diabetes začel kampanjo proti diabetesu in da želijo ljudi o njem ozaveščati, in se mi vse to zdi pohvalno. In vem, da je vsebina tista, ki naj bi štela, ampak vseeno pravopisnih pravil ne moremo kar zanemariti. In dokler se bodo na njihovih plakatih pojavljale take napake, vsebina žal ne bo prva stvar, s katero se bom ukvarjala. Poglejmo torej, s čim so nas "razveselili" letos. 


Priznam, ko sem prvič videla plakat, je bila moja prva misel, da gre za zatipk in bi moralo v resnici pisati darujmo. Pa seveda ne gre za to ... Verjamem, da se bo ob slogan spet obregnilo kar nekaj ljudi. Pred dvema letoma z razlago niso bili preveč prepričljivi. Me prav zanima, kaj bo njihov njihova izgovor razlaga tokrat. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar